onsdag den 12. november 2014

Kristne der mister alt til Islam

Kristne der ‘mister alt’ til Islam

RAYMOND IBRAHIM  

                                                              

"ja sandelig, jeg agter endog alt for at være Tab imod det langt højere, at kende Kristus Jesus, min Herre, for hvis Skyld jeg har lidt Tab på alt og agter det for Skarn, for at jeg kan vinde Kristus” -Filipperne 3:8

Da Paulus skrev dette i sit brev til de kristne i Filippi, blev han og den første kirke forfulgt (Paulus blev slutteligen halshugget i Rom). Mens dagens kristne i Vesten stadig citerer hans ord i konteksten med deres daglige små trængsler, så mister et stadig større antal kristne rundt om i verden, især i den muslimske verden, helt bogstaveligt alt på grund af deres tro.
Paulus halshugges

I Uganda, med et kristent flertal, er problemerne gået fra slemt til værre til det direkte morderiske. For eksempel - Hassan Muzanguzi, en tidligere muslim men nu kristen hvis første trængsler blev fortalt om i Crucified Again: Exposing Islam's New War on Christians (side 131) er langt fra blevet mildere, kun langt værre.

Efter at have bestået en universitetseksamen i Islamisk Lov, i 2003, hvor han var først i tyverne, og derpå konverterede til Kristendommen, smed hans familie ham omgående ud af deres hjem. “Ophidsede muslimer” bankede ham. Senere samme år forlod hans hustru ham, og han mistede sit arbejde som lærer på Nankodo Islamic School, nær Pallisa.

Det var blot begyndelsen. Idet han forsøgte at samle stumperne af sit liv sammen, og komme videre, åbnede han en kristen skole Grace International Nursery and Primary School, nær Mbale med et flertal af muslimer. Som følge heraf “har muslimer forsøgt sig med alle former for trusler for at jeg skal lukke skolen. Først så benyttede de heksekraft.” Det virkede ikke, så forsøgte de at tale muslimer fra at lade deres børn gå på skolen, idet de siger at skolen ville konvertere muslimske børn til kristendommen ved at undervise i Kristen Religiøs Uddannelse.”

Da alt mislykkedes for dem, anklagede en islamisk lærer, Sheik Hassan Abdalla falskeligt Muzanguzi for at havde “defloreret” hans unge datter. Sammen med hans medmuslimer lagde han sag an ved domstolen. Hassan blev efterfølgende arresteret og fængslet i 3 uger. Men fordi Muzanguzis anklager Sheik Abdalla, flere gange ikke dukkede op i retten for at vidne, blev Muzanguzi løsladt. Med hans egne ord: “Dommeren fandt ud af, at det var en falsk anklage, og sagen blev droppet. Jeg havde været udsat for ydmygelse, men jeg tilgav dem af hensyn til det kristne budskab i området.”

Det næste islamiske angreb fulgte nogle måneder efter Hassan var frikendt. Først så benægtede den tidligere ejer af det jordstykke, hvor Hassan havde bygget sin kristne skole nogensinde at have solgt det, hvilket førte til en dom om at skolen skulle lukke i maj 2012, medførende store tab for Hassan. Måneden efter, i juni, blev Hassan hjem brændt ned af tre muslimer:

Jeg og min familie undslap mit hus ved nåde, men om det ikke var blevet således, så ville vi ikke have været her mere .... Dette angreb blev iværksat af muslimske sheiks, imamer og famliemedlemmer efter de hørte jeg var konverteret til kristendommen efter at have studeret og fuldført en eksamen i islamisk lov.

Mindre end et år efter, den 31. marts 2013, blev Hassan indlagt på hospitalet i Mbale efter en tante der havde indkaldt til et “familieråd” havde puttet noget insektmiddel i hans te. Ifølge Hassan: Efter at have spist og drukket te, fik jeg ondt i maven, og indså at hun var ansvarlig for det, og jeg tror ikke hun gjorde det alene, da de havde været efter mig direkte og indirekte, fordi da jeg forlod dem og konverterede til kristendommen gjorde det dem meget ondt...Grunden til de vil slå mig ihjel er meget tydelig, det er fordi jeg er blevet kristen; frem for alt, er det for dem noget skammeligt jeg har gjort som tidligere sheikh.

Men for Gud den Almægtige, så var dette hans plan med mig for at gøre hans Rige kendt.

Ifølge lægen der behandlede ham var Hassan da han ankom til hospitalet, efter først at have kastet op, “set forvirret ud og talte utydeligt” og “hans syn var ringe” således at “han ikke engang kunne genkende den ven der bragte ham ind.”  

Under mødet med familien, da han begyndte at føle sig dårlig tilpas, ringede han til en lokal kristen leder der gav ham det råd at komme bort derfra uden man lagde mærke til det: “Jeg vidste at hvis han nævnte over for dem at han var syg, så ville de skade ham endnu mere,” sagde biskop Kinyewa.

Nu her fornylig, den 16. juni 2014, brød 4 muslimske mænd ind i hans hjem og den ene råbte: “I dag vil vi slå dig ihjel, du har været en ballademager, og vi respekterer ikke din profets religion.” Den “frafaldne” flygtede ind i et værelse og troede ikke de ville gøre hans lille datter Grace Baruka skade. Men så hørte han den 12 årige piges skrig, da muslimerne kvalte hende.

Da han kom ud af værelset, pågreb de ham: “De slog ham ned, og han besvimede. Jeg vågnede og så naboerne stå rundt om mig grædende, og sagde at min datter var i en kritisk tilstand.” Naboerne bragte Grace til en klinik, men hun blev erklæret død. “Jeg beklager jeg overlevede forgiftningen.” sagde Hassan. Gud kunne have ladet mig dø. Min datter er død, og jeg sørger nu over dette, den smerte jeg føler i hele kroppen.”   

Hassan Muwanguzi: Har mistet alt for sin kristne tro

Samtidig med at Hassans evindelige besvær med den hensynsløse "Hound of Jihad" taler for sig selv, så er virkeligheden at utallige kristne rundt om i verden, både muslimer der er konverteret og fødte kristne, at de “taber alt” for muslimernes hænder, uanset om det er familiemedlemmer, “lokale muslimer” islamiske regimer og domstole, eller islamiske terrorist organisationer.

Ifølge en menneskerettighedsaktivist der for nylig besøgte kristne der flygter fra Islamisk Stats fremrykning ind i Mosul, er “Menneskene alvorligt traumatiserede: De har mistet alt. Ofte flygter de for anden, tredje eller endog fjerde gang.” En kristen iraker, der beklagede sine besværligheder og lød som Hassan sagde til hende: “Undertiden ønsker jeg mine forældre aldrig havde bragt mig til verden.”

Fra den ene ende af den muslimske verden til den anden, lider kristne under forfølgelse. Der går ikke een måned, uden der er adskillige angreb mod kirker, mange for eksempel i Nigeria og Kenya som har givet mange tilskadekomne; ikke een måned går uden der er adskillige overfald mod kristne der beskyldes for frafald fra Islam eller for “blasfemi.”

Her forleden blev en kristen mor til fire og hendes mand falskelig anklaget for at have brændt sider af Koranen, og de blev gennembanket af en muslimsk pøbel, og smidt i en ovn, med ild, i et teglværk, hvor de blev ristet levende; og verden husker Meriam Ibrahim, endnu en kristen hustru og mor, der selvom hun var gravid, blev fængslet i Sudan og fik 100 piskeslag fulgt af henrettelse under anklage om frafald fra Muhammads religion.

Selvom hun blev befriet, er pastor Saeed Abedini, en amerikaner, stadig i fængsel i Iran for frafald og at praktisere sin kristne tro. Hans sag blev tilsyneladende slet ikke nævnt af amerikanerne der forhandler med Iran om landets atomvåbenprogram.

Lige så tragisk beretningen om Uganda's Hassan Muwanguzi er, så er den blot en af utallige beretninger om kristne og andre minoriteter der lever under, og taber alt til Islam.
                       
                           

http://www.familysecuritymatters.org/publications/detail/christians-losing-everything-to-islam?f=must_reads#ixzz3IfrKDlTg

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails